Model d'intervenció basat en mindfulness a l’àrea d’Educació Física per la millora de les habilitats socioemocionals i benestar dels adolescents de primer d'ESO
Publication date
2025Abstract
Aquest treball de final de màster presenta una proposta d’intervenció educativa
basada en mindfulness dirigida a alumnat de 1r d’ESO, amb l’objectiu de promoure el
benestar emocional i desenvolupar habilitats socioemocionals com
l’autoconeixement, l’autoregulació i la consciència corporal. El projecte s’emmarca
dins l’àrea d’Educació Física, aprofitant el potencial d’aquest entorn per integrar
pràctiques de consciència plena d’una manera vivencial i accessible.
La proposta consta de vuit sessions dissenyades per ser aplicades al final de les
classes d’educació física. Les activitats inclouen tècniques com la respiració
conscient, el body scan, la caminada atenta i l’exploració sensorial, combinant la
pràctica formal i informal del mindfulness. A més, s’incorporen recursos d’avaluació
com l’Escala d’Atenció Plena (EAP), el Mood Meter i espais de reflexió escrita per
valorar els efectes de la intervenció.
Document Type
Master's final project
Language
Catalan
Pages
85 p.
Note
Treball de fi de Màster- 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/