Model d'intervenció basat en mindfulness a l’àrea d’Educació Física per la millora de les habilitats socioemocionals i benestar dels adolescents de primer d'ESO
Fecha de publicación
2025Resumen
Aquest treball de final de màster presenta una proposta d’intervenció educativa
basada en mindfulness dirigida a alumnat de 1r d’ESO, amb l’objectiu de promoure el
benestar emocional i desenvolupar habilitats socioemocionals com
l’autoconeixement, l’autoregulació i la consciència corporal. El projecte s’emmarca
dins l’àrea d’Educació Física, aprofitant el potencial d’aquest entorn per integrar
pràctiques de consciència plena d’una manera vivencial i accessible.
La proposta consta de vuit sessions dissenyades per ser aplicades al final de les
classes d’educació física. Les activitats inclouen tècniques com la respiració
conscient, el body scan, la caminada atenta i l’exploració sensorial, combinant la
pràctica formal i informal del mindfulness. A més, s’incorporen recursos d’avaluació
com l’Escala d’Atenció Plena (EAP), el Mood Meter i espais de reflexió escrita per
valorar els efectes de la intervenció.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
85 p.
Nota
Treball de fi de Màster- 2024-2025
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/