Model d'intervenció basat en mindfulness a l’àrea d’Educació Física per la millora de les habilitats socioemocionals i benestar dels adolescents de primer d'ESO
Visualitza/Obre
Data de publicació
2025Resum
Aquest treball de final de màster presenta una proposta d’intervenció educativa
basada en mindfulness dirigida a alumnat de 1r d’ESO, amb l’objectiu de promoure el
benestar emocional i desenvolupar habilitats socioemocionals com
l’autoconeixement, l’autoregulació i la consciència corporal. El projecte s’emmarca
dins l’àrea d’Educació Física, aprofitant el potencial d’aquest entorn per integrar
pràctiques de consciència plena d’una manera vivencial i accessible.
La proposta consta de vuit sessions dissenyades per ser aplicades al final de les
classes d’educació física. Les activitats inclouen tècniques com la respiració
conscient, el body scan, la caminada atenta i l’exploració sensorial, combinant la
pràctica formal i informal del mindfulness. A més, s’incorporen recursos d’avaluació
com l’Escala d’Atenció Plena (EAP), el Mood Meter i espais de reflexió escrita per
valorar els efectes de la intervenció.
Tipus de document
Treball fi de màster
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
85 p.
Nota
Treball de fi de Màster- 2024-2025
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/