Now showing items 21-40 of 142

    • Mak: Pastry with Passion 

      Kramar, Victoria (2022-06)
      This project idea consists of a bakery located in Calella, Barcelona, focused on producing and selling baked goods inspired by East Slavic recipes with an ethnic and folk spice. Mak, a sole proprietorship ...
    • Tulesjours jewellery creació d'una marca online de joies sostenibles 

      Planas Sitjà, Maria (2022-06)
      En aquests últims anys, degut a l’actual crisi climàtica, la conscienciació ambiental està creixent, creant un moviment on els consumidors, exigeixen a les grans empreses més transparència, ètica i ...
    • Business Plan Abetos Azules 

      Dragoi, Leonard (2022)
      The promoter of the business is 22 years old and is a native of Romania but lives in Catalonia and is a student of the last year of ADE in English and has some knowledge in the nursery sector due to ...
    • Determinants of stock price of companies from Ibex 35 

      Atauri Fontelles, Oscar (2022-06)
      Aquesta tesi analitza les ràtios financeres que expliquen els millors preus de les accions als mercats estrangers. Proporciona evidència empírica mitjançant una anàlisi de regressió múltiple de les ...
    • The quality of slow food and the quickness of fast food 

      López Rodríguez, Alejandro (2022-06)
      Body health and nutrition of people are one of the most important things in life. Some people do not care about their nutrition, but they should because depending on what you eat, it could change your ...
    • Openning a Gym in Barcelona 

      Ramos Maragall, Marta (2022-06)
      The purpose of this project is to analyze the viability and profitability of building a gym in the outskirts of Barcelona, starting from the detection of a need in the market; the lack of spacious gyms ...
    • New opportunities during the process of achieving carbon neutrality in China 

      Wang, Wenyi (2022)
      In promoting carbon neutrality in China, eliminating low-end capacity in energy and power generation, decarbonization will be the ultimate response to the demands of corporate business models, ...
    • Changes in company’s value during Covid-19 

      Toribio Gómez, Gerard (2022)
      This project’s objective is to analyse the effect that the Covid-19 pandemic has had on different airlines. To do so, two different methods will be applied, the discounted cashflow method and the ...
    • Gravity Model: The Commercial Exchange between Spain and Germany 

      Popescu, Bianca (2022)
      The Gravity Model is a highly useful tool to study international trade between countries and understand which the factors are affecting it. Spain and Germany are two European Union countries with ...
    • The Effects of Entertainment Marketing on Consumer Behavior and Consumption in Different Cultures Comparison between western and eastern cultures 

      Fruchet Segura, Carla (2022)
      As the years go by and entertainment marketing and the digital industry grows all around the world and in all entertainment sectors, the individual and group consumption behavior of society all around ...
    • Foreign Exchange Market: EUR/USD Analysis & Forecast 

      Arcarons Casellas, Eric (2022)
      The Foreign exchange market has constantly been affected by a wide range of factors and unexpected situations, which have supposed a period of insecurity and uncertainty.
    • Impacte de la comunicació verbal i no verbal en la selecció de talent per al sector Hoteler 

      Valero León, Marina (2022)
      La comunicación no verbal en las entrevistas de trabajo, es una materia estudiada en la última década y que ha tenido como objetivo ayudar a los profesionales de selección de talento a detectar con ...
    • Interaction with luxury brands: The case of Gucci on Instagram 

      González Quila, Daniel Felipe (2022-06)
      Currently, the profiles of fashion brands on Instagram are followed by a large community of young users. One of the most highlighted firms in the social network is Gucci, whose digital communication ...
    • Impacte socioeconòmic d’Airbnb a la ciutat de Barcelona 

      Soto Hernández, Miriam (2022)
      La potenciació de l’economia col·laborativa en el sector turístic, junt amb les tecnologies de la informació i la comunicació, donen lloc a noves plataformes digitals com Airbnb, les quals generen un ...
    • L’aplicació de la fiscalitat verda en el sector de la construcció per a la reducció de residus 

      Tubau Ribot, Júlia (2022)
      El sector de la construcció és una de les indústries que comporta més externalitats negatives cap al medi ambient. Una manera de reduir els impactes és a través de l'aplicació de diferents instruments. ...
    • ONSTYLE: Desenvolupament d’una revista de moda digital 

      Rusiñol Gratacos, Carla (2022)
      ONSTYLE és una revista digital que neix per entretenir i donar empenta als petits comerços nacionals. El seu objectiu principal és convertir-se en una revista digital i buscador de moda únic. En aquest ...
    • Changes in the valuation of companies during COVID-19 

      Garcia Estany, Marc (2022)
      This study aims to expand the knowledge of the effects of the COVID-19 on the main valuation methods supported by the literature. Specifically, on the affectations that this pandemic had on the ...
    • Projecte emprenedor: E-tiks, un Marketplace ètic 

      Valero León, Marina (2022)
      E-tiks és un Marketplace que uneix usuaris i artesans i fabricants de productes sostenibles. El model de negoci està basat en la venda de productes online, en aquest cas, decoració, mobiliari i parament ...
    • Creació de l’empresa Youmo Cars 

      Serradell Sans, Oriol (2022)
      El mercat de cotxes esportius, de luxe, clàssics i “superesportius” d’ocasió als Emirats Àrabs és un sector molt explotant, amb un excés d’oferta d’aquests productes que no són capaços de vendre. Per ...
    • Pla emprenedor: Wedding Planner 

      Garriga Elorduy, Estel; Palau Sagalés, Ariadna (2022)
      En aquest treball s'analitza la viabilitat econòmica financera de Wedding Planet. Un negoci basat en l'organització i desenvolupament d’esdeveniments nupcials seguint la figura d’una wedding planner a ...