Departament d'Empresa: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 365
-
El impacto de la subida de los fletes marítimos en la economía global
(2022-06)La pandemia de COVID-19 ha tenido un gran impacto sin precedentes en las cadenas de suministro globales y, al ser la demanda por el transporte marítimo la demanda derivada de otros productos, también ... -
Business Plan Abetos Azules
(2022)The promoter of the business is 22 years old and is a native of Romania but lives in Catalonia and is a student of the last year of ADE in English and has some knowledge in the nursery sector due to ... -
Determinants of stock price of companies from Ibex 35
(2022-06)Aquesta tesi analitza les ràtios financeres que expliquen els millors preus de les accions als mercats estrangers. Proporciona evidència empírica mitjançant una anàlisi de regressió múltiple de les ... -
The quality of slow food and the quickness of fast food
(2022-06)Body health and nutrition of people are one of the most important things in life. Some people do not care about their nutrition, but they should because depending on what you eat, it could change your ... -
Openning a Gym in Barcelona
(2022-06)The purpose of this project is to analyze the viability and profitability of building a gym in the outskirts of Barcelona, starting from the detection of a need in the market; the lack of spacious gyms ... -
New opportunities during the process of achieving carbon neutrality in China
(2022)In promoting carbon neutrality in China, eliminating low-end capacity in energy and power generation, decarbonization will be the ultimate response to the demands of corporate business models, ... -
Changes in company’s value during Covid-19
(2022)This project’s objective is to analyse the effect that the Covid-19 pandemic has had on different airlines. To do so, two different methods will be applied, the discounted cashflow method and the ... -
Gravity Model: The Commercial Exchange between Spain and Germany
(2022)The Gravity Model is a highly useful tool to study international trade between countries and understand which the factors are affecting it. Spain and Germany are two European Union countries with ... -
The Effects of Entertainment Marketing on Consumer Behavior and Consumption in Different Cultures Comparison between western and eastern cultures
(2022)As the years go by and entertainment marketing and the digital industry grows all around the world and in all entertainment sectors, the individual and group consumption behavior of society all around ... -
Foreign Exchange Market: EUR/USD Analysis & Forecast
(2022)The Foreign exchange market has constantly been affected by a wide range of factors and unexpected situations, which have supposed a period of insecurity and uncertainty. -
Impacte de la comunicació verbal i no verbal en la selecció de talent per al sector Hoteler
(2022)La comunicación no verbal en las entrevistas de trabajo, es una materia estudiada en la última década y que ha tenido como objetivo ayudar a los profesionales de selección de talento a detectar con ... -
Interaction with luxury brands: The case of Gucci on Instagram
(2022-06)Currently, the profiles of fashion brands on Instagram are followed by a large community of young users. One of the most highlighted firms in the social network is Gucci, whose digital communication ... -
Impacte socioeconòmic d’Airbnb a la ciutat de Barcelona
(2022)La potenciació de l’economia col·laborativa en el sector turístic, junt amb les tecnologies de la informació i la comunicació, donen lloc a noves plataformes digitals com Airbnb, les quals generen un ... -
L’aplicació de la fiscalitat verda en el sector de la construcció per a la reducció de residus
(2022)El sector de la construcció és una de les indústries que comporta més externalitats negatives cap al medi ambient. Una manera de reduir els impactes és a través de l'aplicació de diferents instruments. ... -
ONSTYLE: Desenvolupament d’una revista de moda digital
(2022)ONSTYLE és una revista digital que neix per entretenir i donar empenta als petits comerços nacionals. El seu objectiu principal és convertir-se en una revista digital i buscador de moda únic. En aquest ... -
Changes in the valuation of companies during COVID-19
(2022)This study aims to expand the knowledge of the effects of the COVID-19 on the main valuation methods supported by the literature. Specifically, on the affectations that this pandemic had on the ... -
Projecte emprenedor: E-tiks, un Marketplace ètic
(2022)E-tiks és un Marketplace que uneix usuaris i artesans i fabricants de productes sostenibles. El model de negoci està basat en la venda de productes online, en aquest cas, decoració, mobiliari i parament ... -
Creació de l’empresa Youmo Cars
(2022)El mercat de cotxes esportius, de luxe, clàssics i “superesportius” d’ocasió als Emirats Àrabs és un sector molt explotant, amb un excés d’oferta d’aquests productes que no són capaços de vendre. Per ... -
Pla emprenedor: Wedding Planner
(2022)En aquest treball s'analitza la viabilitat econòmica financera de Wedding Planet. Un negoci basat en l'organització i desenvolupament d’esdeveniments nupcials seguint la figura d’una wedding planner a ... -
Interest towards the blockchain implementation on digital advertising in Catalonia
(2022-06)Aquesta tesi argumenta que hi ha una manca de coneixement sobre l'interès de les persones cap a la implementació de blockchain en la publicitat en línia. L´aportació d´aquesta investigació a la ...