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¿Los alumnos quieren aprender con videojuegos? Lo que opinan sus usuarios del potencial educativo de este medio
(Universitat Autònoma de Barcelona, 2017)
Los videojuegos han revelado su capacidad interactiva y su proximidad a los públicos juveniles. De ahí que se hayan convertido en una herramienta metodológica válida para vehicular contenidos docentes ...
Sustainable development through CSR in human resource management practices: the effects of the economic crisis on job quality
(Wiley, 2018)
This article focuses on sustainable development and human resource management (HRM). It analyses the effects of the economic crisis on CSR in the management of employees, its determinants and also depicts ...
La transformación del género audiovisual musical en la red. Los lipdubs como vestigios del cine musical
(Universidad Francisco de Vitoria, 2015-11-15)
Este artículo determina qué continúa del cine musical como género en los nuevos formatos musicales de la comunicación 2.0. El ciudadano espectador/creador del nuevo paradigma comunicativo produce y ...
The economic and social value of spa tourism: the case of balneotherapy in Maresme, Spain
(PLoS, 2022-01-31)
The aim of this article is to assess both the economic and social value of balneotherapy and spa tourism, being the first paper in carrying out this analysis. The study has been conducted in Maresme, a ...
Online support for education in entrepreneurial and intrapreneurial competences: a proposal for an assessment tool and support for tailor-made training
(MDPI, 2022-11-11)
Higher education institutions across Europe are called to offer entrepreneurship education. Despite the rising interest and the increased offerings in the last decades, entrepreneurship education is yet ...
Escucha activa, interacción e inmersión: propuesta analítica sobre la creación y recepción del paisaje sonoro en los videojuegos
(Grup de Recerca So, Silenci, Imatge i Tecnologia (SSIT), 2020-12)
El siguiente trabajo aborda el campo del paisaje sonoro desde la creación ambiental en un videojuego. Así, teorías que van desde la sociología a los medios audiovisuales convergen en un entorno que, ya ...
Electrical impedance myography in health and physical exercise: a systematic review and future perspectives
(Frontiers Media S.A., 2021-09-14)
Background: Electrical impedance myography (EIM) is a non-invasive method that provides information about muscle health and changes that occur within it. EIM is based on the analysis of three impedance ...
The evolution and impact of tourism in the Mediterranean: the case of island regions, 1990-2002
(Universidad de Murcia, 2016-05-03)
This paper aims to analyse one of the world’s top tourist destinations, the Mediterranean, and, more specifically, the evolution and impact of mass tourism on its western islands (Corsica, Sardinia, ...
Los spots musicales. Diferencias con el género cinematográfico musical
(Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea, 2013-12-26)
Actualmente se usan los musicales como mecanismo de atracción y persuasión. Los anun-cios televisivos musicales incorporan los atributos ic—ni cos y los c—di gos relacionados con el género cinematográfico ...
Developing serious video games to treat attention deficit hyperactivity disorder: tutorial guide
(JMIR Publications, 2022-08-01)
Video game–based therapeutic interventions have demonstrated some effectiveness in decreasing the symptoms of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Compared with more traditional strategies ...