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Mostrando ítems 1-10 de 49
Ilusionistas digitales. El diseño narrativo en el videojuego español
(Associació Cinefòrum L'Atalante, 2021)
Siguiendo la línea marcada por la temática del número, la sección (Des)encuentros plantea una serie de cuestiones clave para comprender las diferentes vertientes vinculadas al diseño narrativo de ...
Cuatro pasos hacia las palabras del silencio en el cine
(Grup de Recerca So, Silenci, Imatge i Tecnologia (SSIT), 2021-12)
Quan s'indaga sobre el silenci, es descobreix que s'està emplaçant a relacionar-lo, de manera unívoca, amb una falta o una absència de parla, de so o d'escriptura. L'esmentat emplaçament concerneix un ...
The role of local content in Wikipedia: a study on reader and editor engagement
(Universidad Complutense de Madrid, 2021-05-17)
Aproximadamente una cuarta parte de cada Wikipedia está dedicada a representar “contenido local”, es decir, el contexto cultural correspondiente de la lengua (lugares geográficos, hechos históricos, ...
Satisfaction and experience with colorectal cancer screening: a systematic review of validated patient reported outcome measures
(Springer Nature, 2021-10-27)
Background: Patient satisfaction or experience with colorectal cancer screening can determine adherence to screening programs. An evaluation of validated patient reported outcome measures (PROMs) for ...
On handwriting pressure normalization for interoperability of different acquisition stylus
(IEEE, 2021-01-21)
In this paper, we present a pressure characterization and normalization procedure for online handwritten acquisition. Normalization process has been tested in biometric recognition experiments (identification ...
The association of physical (in)activity with mental health. Differences between elder and younger populations: a systematic literature review
(MDPI, 2021-04-29)
Background: Physical activity is associated with mental health benefits. This systematic literature review summarises extant evidence regarding this association, and explores differences observed between ...
La segunda generación de teen series: programas estadounidenses, británicos y españoles de los 2000-2010
(Universidad Rey Juan Carlos, 2021)
Las teen series son un producto mediático en torno a la cultura juvenil, al mismo tiempo que representan el prototipo de ficción seriada preferido por la audiencia adolescente. Este artículo presenta ...
Psychometric design and validation of a tool to assess the medication administration process through simulation in undergraduate nursing students
(Elsevier, 2021)
Background: Medication errors account for 38% of adverse events reported among undergraduate nursing students. Simulation provides training for nursing students in the medication administration process. ...
La Tierra Prometida en el videojuego contemporáneo: mitoanálisis de <i>Bioshock Infinite</i> y <i>Death Stranding</i>
(Associació Cinefòrum L’Atalante, 2021)
La creación tradicional de naciones y estados encontró en el mito de la Tierra Prometida un sustento político-religioso clave para su legitimación. El objetivo del presente artículo es contrastar cómo ...
Analysis of fine motor skills in essential tremor: combining neuroimaging and handwriting biomarkers for early management
(Frontiers Media SA, 2021-06-08)
Essential tremor (ET) is a highly prevalent neurological disorder characterized by actioninduced tremors involving the hand, voice, head, and/or face. Importantly, hand tremor is present in nearly all ...