El estudio del efecto marco y las diferencias en el efecto del coste 0 en las decisiones de consumo de coreanos y españoles
Ver/Abrir
Autor/a
Salvatierra Joya, Marina
Fecha de publicación
2021Resumen
El present treball té com a objectiu conèixer el comportament de consum quan el biaix
cognitiu de la gratuïtat o efecte del cost zero entra en joc en una decisió de consum, i al
seu torn, identificar possibles diferències culturals, utilitzant per a això dues mostres de
diferent cultura, coreana i espanyola. El treball també avalua l’efecte de marc atribut en
el comportament del consumidor espanyol. Utilitzant les dades recollides a través d'una
enquesta i un experiment, s'ha conclòs que la gratuïtat té efecte en les dues mostres i
que aquesta afecta en major mesura a la mostra coreana quan el benefici es presenta
sota un mantell abstracte, i a l'espanyola quan és possible extreure el càlcul exacte del
benefici. L'experiment per analitzar el marc atribut mostra que aquest no té efecte en els
consumidors espanyols, aquests es guien per les seves preferències personals.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/