El estudio del efecto marco y las diferencias en el efecto del coste 0 en las decisiones de consumo de coreanos y españoles
Visualitza/Obre
Autor/a
Salvatierra Joya, Marina
Data de publicació
2021Resum
El present treball té com a objectiu conèixer el comportament de consum quan el biaix
cognitiu de la gratuïtat o efecte del cost zero entra en joc en una decisió de consum, i al
seu torn, identificar possibles diferències culturals, utilitzant per a això dues mostres de
diferent cultura, coreana i espanyola. El treball també avalua l’efecte de marc atribut en
el comportament del consumidor espanyol. Utilitzant les dades recollides a través d'una
enquesta i un experiment, s'ha conclòs que la gratuïtat té efecte en les dues mostres i
que aquesta afecta en major mesura a la mostra coreana quan el benefici es presenta
sota un mantell abstracte, i a l'espanyola quan és possible extreure el càlcul exacte del
benefici. L'experiment per analitzar el marc atribut mostra que aquest no té efecte en els
consumidors espanyols, aquests es guien per les seves preferències personals.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/