Show simple item record

dc.creatorPiñar Domingo, Adrià
dc.date2017-10-24
dc.date.accessioned2021-10-08T17:23:18Z
dc.date.available2021-10-08T17:23:18Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12367/862
dc.descriptionTutor: Àlex Araujo
dc.descriptionLes universitats actualment estan ocupades per aquelles generacions que han nascut i crescut amb les noves tecnologies, adaptant els seus hàbits i estil de vida a aquestes. Partint d'aquest context, aquesta investigació ha recollit els efectes que produeix sobre els alumnes el fet d'introduir aquestes noves tecnologies a l'aula, observant sobretot si existeix una variació sobre l'engagement o participació dels alumnes. Per recollir aquests efectes s'ha realitzat un procés de recollida de dades mitjançant l'observació científica a un grup d'alumnes de diferents cursos al qual se li ha introduït el dispositiu mòbil com a eina docent per a la realització d'una classe a través de Nearpod, una aplicació per a la realització de sessions acadèmiques interactives la qual facilita a posteriori un report amb el nivell de participació entre altres mètriques, i a un altre grup d'alumnes on no s'ha introduït aquesta eina observant així la diferència de resultats. A més, s'ha complementat amb la realització d'enquestes a tots els alumnes per conèixer la seva opinió respecte a l'ús d'aquest dispositiu a les aules, i amb entrevistes als professors que han fet servir l'eina per conèixer la percepció d'aquests referents a les sessions realitzades amb la nova eina. Finalment, s'ha comparat els resultats obtinguts a través de Nearpod amb els obtinguts a través de les diferents metodologies, obtenint que la participació és major quan s'usa Nearpod, a més d'afectar a altres variables com l'interès per la sessió o l'atenció o distracció a classe.
dc.formatapplication/pdf
dc.languagecat
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEstudiants universitaris
dc.subjectTecnologies mòbils
dc.titlePot la tecnologia influir sobre l'engagement a la universitat?: Els efectes de l'ús de dispositius mòbils sobre la participació dels estudiants a l'aula.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint