Pla de màrqueting per un grup de restaurants
View/Open
Author
Blanch Cantera, Marc Andrew
Publication date
2020Abstract
Introducció. La motivació d’aquest projecte és la d’aportar elements per a una millora del pla de màrqueting de tres restaurants de l’illa de Menorca: l’Isabella Beach Club, l’Ivette Beach Club i el Francesca Menorca; tots tres del mateix grup repartits en les poblacions de Platges de Fornells, Cala Morell i Cala Galdana respectivament i que només obren durant la temporada d’estiu, des de maig/juny fins finals de setembre. Degut a la curta història dels tres restaurants (4 anys, 2 anys i 2 anys i mig respectivament, seguint l’ordre anterior), cada any han de millorar els seus processos interns, donar solució als problemes que es presenten en el període i aprendre de cada temporada anterior. I pel que fa a la part de màrqueting, la temporada 2019 van encarregar-ne la gestió a una empresa que s’ocupava de fer-ne promoció via ràdio, mentre que les xarxes socials les portaven els amos.
La justificació d’aquest pla de màrqueting rau en el fet que vaig estar treballant durant tot l'estiu de 2019, en els restaurants Isabella, Ivette i Francesca, el que va motivar especialment el meu compromís a buscar solucions als problemes que m’anessin sorgint. Aquests restaurants estan guanyant popularitat a l'illa a l'estiu, sobretot l’Isabella, que va tenint molt èxit i l’Ivette, que s'està fent famós. Però, en la meva opinió, com en tots els processos interns, es poden millorar les accions de màrqueting. Amb aquest treball, es persegueix identificar les opcions més viables i adequades per a donar a conèixer a aquests restaurants, per a millorar les percepcions i experiències que en tenen els clients i convertir-los en un top of mind de qualsevol turista que visiti l'illa a l'estiu. Un cop identificat, caracteritzat i contextualitzat el camp de la intervenció, el pla de màrqueting proposat apunta a un doble objectiu: augmentar el nombre de clients que visiten els restaurants, i millorar la percepció i el nivell de satisfacció que tenen de la seva experiència quan se’n van. L’estratègia metodològica proposada es basa principalment en una combinació de tècniques de màrqueting sensorial i de millora dels mitjans de comunicació online i offline del grup. Per a mesurar els indicadors de resultats, utilitzarem el KPIs (Key Performance Indicator) pel que fa al primer objectiu i, en relació al segon, es considerarà la imatge dels restaurants, reflectida en valoracions dels clients recollides a portals online com Trip Advisor.
Document Type
Project / Final year job or degree
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats