Ara mostrant els elements 61-80 de 337

    • Mendsi 

      Seidler, Sophia (2022)
      The idea for Mendsi results from considerations made about the sustainable fashion economy. The traditional fashion economy is a very profit-oriented industry, which usually is directed to a mass market ...
    • Kumba 

      Álvaro, Alabart Gutiérrez del Olmo; Posse Isaza, Daniel Andres; Marquez Quintero, Rogelio Junior (2022)
      Kumba nace como una idea de desarrollar el sector de la limpieza doméstica que está dominado por la informalidad y que las personas que hacen parte de este empiecen a trabajar en condiciones laborales ...
    • Trippy 

      Bragagnolo, Manuel (2022)
      La falta de desarrollo e infraestructura en la Ciudad Autónoma de Buenos Aires, potenciado por la pandemia, creo un escenario ideal para el desarrollo de empresas tipo Ride Hailing tales como Uber, ...
    • Estudio sobre la relación entre la logística portuaria y el desarrollo económico regional 

      Chen, Xi (2022)
      Con la globalización de la economía y el creciente poderío económicodeChina, la industria logística de este país también ha adquirido una mayor demandaydesarrollo. La interacción entre las ciudades y ...
    • La performance logística en el crecimiento económico en los países avanzados 

      Matías Baibuch, Iván (2022)
      Desde su aparición, el concepto de logística ha ido ganando importancia tanto en las estrategias empresariales como en las políticas públicas. Investigadores han estudiado cómo el desarrollo logístico ...
    • Mak: Pastry with Passion 

      Kramar, Victoria (2022-06)
      This project idea consists of a bakery located in Calella, Barcelona, focused on producing and selling baked goods inspired by East Slavic recipes with an ethnic and folk spice. Mak, a sole proprietorship ...
    • Creación de un modelo de reporting con Power BI para el departamento de Marketing de Aglaia Consulting 

      Buireu Boldu, David (2022-06)
      En aquest projecte d’intervenció es persegueix crear un model de reporting amb Power BI pel departament de Marketing d’Aglaia Consulting. L’objectiu es poder recopilar tota la informació que genera ...
    • Tulesjours jewellery creació d'una marca online de joies sostenibles 

      Planas Sitjà, Maria (2022-06)
      En aquests últims anys, degut a l’actual crisi climàtica, la conscienciació ambiental està creixent, creant un moviment on els consumidors, exigeixen a les grans empreses més transparència, ètica i ...
    • Pla de màrqueting per l’escape room Soulbound 

      Campos Zarcos, Judit (2022-06)
      Aquest document recull un pla de màrqueting per l’escape room Soulbound, de l’empresa Habitació 13. En aquest s’analitzen l’entorn intern i l’extern, tenint en compte el target de la sala, la competència ...
    • Rapida Suministros Industriales S.L. 

      Calavia Martinez, Paula (2022)
      Rapida Suministros Industriales is a leading company importing industrial tailoring machine industry in Spain. The company was founded in 1870 in Barcelona, during the industrial revolution and grew ...
    • Plan de empresa sobre la creación de una cafetería & pastelería saludable 

      Gonzalez Navarro-Díaz, Viani (2022-06)
      Este trabajo de fin de grado, consiste en ver la viabilidad que puede tener la creación de una cafetería & pastelería.
    • Las navieras del futuro en la era de los grandes gigantes logísticos 

      González Miró, Sara (2022-06)
      L’objectiu d’aquest Treball de Final de Grau de logística i negocis marítims és estimar com seria l’entrada d’Amazon en el transport marítim de mercaderies. S’ha realitzat un anàlisi qualitatiu basat ...
    • El impacto de la subida de los fletes marítimos en la economía global 

      González, Àfrica (2022-06)
      La pandemia de COVID-19 ha tenido un gran impacto sin precedentes en las cadenas de suministro globales y, al ser la demanda por el transporte marítimo la demanda derivada de otros productos, también ...
    • Business Plan Abetos Azules 

      Dragoi, Leonard (2022)
      The promoter of the business is 22 years old and is a native of Romania but lives in Catalonia and is a student of the last year of ADE in English and has some knowledge in the nursery sector due to ...
    • Determinants of stock price of companies from Ibex 35 

      Atauri Fontelles, Oscar (2022-06)
      Aquesta tesi analitza les ràtios financeres que expliquen els millors preus de les accions als mercats estrangers. Proporciona evidència empírica mitjançant una anàlisi de regressió múltiple de les ...
    • The quality of slow food and the quickness of fast food 

      López Rodríguez, Alejandro (2022-06)
      Body health and nutrition of people are one of the most important things in life. Some people do not care about their nutrition, but they should because depending on what you eat, it could change your ...
    • Openning a Gym in Barcelona 

      Ramos Maragall, Marta (2022-06)
      The purpose of this project is to analyze the viability and profitability of building a gym in the outskirts of Barcelona, starting from the detection of a need in the market; the lack of spacious gyms ...
    • New opportunities during the process of achieving carbon neutrality in China 

      Wang, Wenyi (2022)
      In promoting carbon neutrality in China, eliminating low-end capacity in energy and power generation, decarbonization will be the ultimate response to the demands of corporate business models, ...
    • Changes in company’s value during Covid-19 

      Toribio Gómez, Gerard (2022)
      This project’s objective is to analyse the effect that the Covid-19 pandemic has had on different airlines. To do so, two different methods will be applied, the discounted cashflow method and the ...
    • Gravity Model: The Commercial Exchange between Spain and Germany 

      Popescu, Bianca (2022)
      The Gravity Model is a highly useful tool to study international trade between countries and understand which the factors are affecting it. Spain and Germany are two European Union countries with ...