Els efectes dels descomptes en la demanda del consumidor
View/Open
Author
Parra Moli, Carla
Publication date
2022-06Abstract
El comportament dels consumidors es veu, molts cops, afectat o influenciat. Un dels
factors que més intervé durant el procés de compra i que fa que la conducta del client
sigui més irracional són els preus, els descomptes o les rebaixes. Partint d’aquest
context, l’objectiu d’aquesta investigació és estudiar els efectes que tenen els
descomptes en la demanda i comprovar l’eficàcia d’alguns consells que ajuden a
racionalitzar els comportaments durant les compres per evitar que aquests siguin
irracionals.
Per recollir les dades que ens serviran per poder donar resposta als propòsits
plantejats, s'ha realitzat un procés de recollida de dades mitjançant tres experiments.
Aquests s’han dut a terme a la universitat TecnoCampus. Els principals resultats ens
mostren que, per una banda, fer una planificació de la despesa no ajuda a racionalitzar
la compra de béns impulsius. Per altra banda, el fet de poder comparar el preu inicial i
el preu final amb el descompte ajuda a ser menys impulsiu durant la compra i per
finalitzar, en aquest experiment la paraula gratis només afecta un bé, les dessuadores.
Per tant, el consell de no caure en la temptació de la paraula gratis només és eficaç
per a aquest bé.
Document Type
Project / Final year job or degree
This item appears in the following Collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/