Mostra el registre parcial de l'element
Restauració de música mitjançant un sampler
dc.contributor | Flaquer i Molina, Màrius | |
dc.creator | Diez de Andino Roca, Didac | |
dc.date | 2008 | |
dc.date.accessioned | 2021-10-08T18:10:55Z | |
dc.date.available | 2021-10-08T18:10:55Z | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12367/1114 | |
dc.description | Es podria dir que el que es coneix actualment com a àudio digital és tan sols la punta d’un gran bloc emergent que no deixa de créixer i innovar amb el pas del temps. Avui dia es poden realitzar tasques de tractament de senyal que fa pocs anys ni tan sols s’haurien arribat a imaginar, i és que la constant innovació pot arribar a fer que la gran qüestió que sempre es té a sobre la taula sobre el tractament digital VS l’analògic cada cop es decanti més pel digital. És això el que permet realitzar, mitjançant diferents aplicatius, el resultat d’aquest projecte; és a dir, aconseguir que una cançó en qualsevol que en sigui el seu format es pugui convertir en format digital ocupant un espai en disc quasi nul gràcies al tractament MIDI que tenen les dades i que mitjançant aquest mateix es puguin canviar cada nota i to de qualsevol part d’un arxiu de so, realitzant finalment el procés invers, és a dir, la reconversió en format d’àudio compatible amb qualsevol mitjà i amb la mateixa qualitat de so - o fins i tot superior - que es disposava abans de fer la primera conversió. Aquesta reconversió és de fet el punt més crític i sensible de tot el procés, ja que d’ell depèn l’èxit o el fracàs. Això és degut a que per a realitzar la reconversió final el tractament que cal realitzar és mitjançant el format MIDI que es disposa (bàsicament són les notes correlatives amb el to adequat) i un sampler com el Halion 3 amb totes les llibreries d’instruments i variants possibles mitjançant les que s’escollirà cada un d’aquests per a cada una de les pistes MIDI segons els diferents instruments de la composició musical. El funcionament del sampler és ben bàsic. Disposa d’un patró de sons reals de cada instrument, de cada nota amb el seu to, i els fa correspondre amb la informació de l’arxiu MIDI, i d’aquesta manera s’aconsegueix l’arxiu final. Però no és tan senzill com pot semblar ja que no s’està tan avançat tecnològicament com es desitjaria, doncs aquest procés té dos punts negres que es troben en dos parts del procés totalment separats. El primer d’aquests és l’ús d’un arxiu de so amb més d’un instrument, ja que si es pot afirmar que amb un instrument la conversió pràcticament és impecable amb més d’un comença a donar alguns problemes, però segur que amb el temps es podran millorar. L’altre punt és el tractament de la veu humana, per la que encara no s’ha pogut solucionar el problema de conversió. Cal avançar, encara més. Tot arribarà. | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | cat | |
dc.publisher | Universitat Politècnica de Catalunya | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ | |
dc.rights | Open Access | |
dc.subject | Àrees temàtiques de la UPC::So, imatge i multimèdia::Dispositius de so, imatge i multimèdia | |
dc.subject | Sound--Recording and reproducing--Digital techniques | |
dc.subject | Computer sound processing | |
dc.subject | MIDI | |
dc.subject | So--Enregistrament i reproducció--Tècniques digitals | |
dc.subject | So--Tractament per ordinador | |
dc.title | Restauració de música mitjançant un sampler | |
dc.type | Master thesis (pre-Bologna period) |