TECNOCAMPUS: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 2284
-
La colaboración público-privada y su relevancia cuantitativa en la mejora de la eficiencia del gasto público en el sector de la vivienda
(Revista del IEE, nº1/2024, 2024-01-01)El acceso a la vivienda es un problema importante para muchas familias que desean vivir en las grandes ciudades españolas, pero tienen un nivel de renta bajo. Las estadísticas muestran que este problema ... -
Desarrollo de mecánicas de juegos de factoría con “ECS for Unity”
(2025)Aquest projecte se centrarà en el desenvolupament de mecàniques de jocs de factoria utilitzant Unity clàssic i Unity ECS, que posteriorment es compararan els dos resultats per analitzar els seus ... -
Development of an Abstracted Network and Synchronization System for Online Games in Unity
(2025)Aquest projecte presenta el desenvolupament d’un “framework” de xarxes d’alt nivell per a Unity, amb l’objectiu de simplificar la creació de jocs multijugador. Dissenyat per ser modular i extensible, ... -
Trasllat dels gegants de Mataró a models 3D estilitzats per a un videojoc de dispositius mòbils
(2025)Els gegants, unes figures populars arrelades al territori i que n’expliquen la història, no compten amb representació dins del món dels videojocs. En aquest treball s’estudia el rerefons dels gegants ... -
Disseny d’un serious game per al tractament de la depressió per a joves d’entre 14 i 18 anys
(2025)Aquest treball final de grau té com a objectiu dissenyar i justificar un videojoc seriós per a adolescents d’entre 14 i 18 anys, amb la finalitat de promoure el benestar emocional enfornt de la ... -
Análisis comparativo de la producción de videojuegos en distintos géneros mediante User Story Mapping
(2025)L'objectiu principal d'aquest estudi és investigar la relació que té la producció de videojocs d'un mateix gènere i, en conseqüència, concloure si hi ha un ordre òptim de producció. Per fer l'estudi ... -
Factores de riesgo y prácticas de mitigación en la estimación de esfuerzo en Scrum aplicados al desarrollo de videojuegos
(2025)Aquest projecte analitza els principals factors de risc que afecten l’estimació d’esforç en projectes de videojocs amb Scrum. A partir de la bibliografia, es seleccionen pràctiques de mitigació i ... -
Análisis del impacto de las medidas de accesibilidad
(2025)Aquest treball té com a objectiu analitzar l’impacte de diverses mesures d’accessibilitat en el rendiment i en l’experiència d’usuari de jugadors no discapacitats. Per fer això, s’ha emprat un ... -
Unity and Game Development Tooling: Use of Visual Graph for the development of Behavior Tree-based AI
(2025)Aquest projecte està enfocat a desenvolupar una eina visual per a la creació d'intel·ligència artificial basada en arbres de comportament en Unity amb la API experimental de Graph View. Aquest document ... -
Integrating generative artificial intelligence in videogame environments
(2025)Aquest projecte investiga la integració de la Intel·ligència Artificial Generativa (IAG) en entorns virtuals de videojocs. L’objectiu principal és explorar la modificació dinàmica i en temps real ... -
Assistent de veu en temps real amb ia generativa per a xatbots web
(2025)Aquest treball de final de grau se centra en el desenvolupament complet d’un sistema d’assistència per veu en temps real basat en intel·ligència artificial, amb la finalitat d’integrar-se com a ... -
Desenvolupament d’un digital twin integrat per la simulació d’un procés indústrial felxible en un entorn de fàbrica
(2025)Aquest projecte té com a objectiu dissenyar i optimitzar la part física d’un procés productiu utilitzant tecnologies avançades. Es treballa amb una cèl·lula flexible situada al laboratori 4 del ... -
Disseny i implementació d’un sistema a temps real pel control d'Aerodinàmica Activa en un Vehicle de Formula Student
(2025)Aquest projecte té com a finalitat dissenyar i implementar un sistema de control aerodinàmic actiu en temps real per a un vehicle de Formula Student. El sistema fa servir sensors i actuadors dinàmics ... -
Disseny d’un sistema d’absorció d’humitat per a usos diversos
(2025)En el present treball s’ha dut a terme el desenvolupament a detall d’una màquina capaç de condensar aigua provinent de la humitat. Aquest treball busca assolir el repte d’ajudar a obtenir un dels recursos ... -
Evaluación de la técnica de sentadillas mediante sensor inercial y goniómetro digital para la prevención de lesiones de rodilla
(2025)Aquest projecte té com a finalitat dissenyar i desenvolupar un sistema tecnològic que permeti avaluar i millorar la tècnica de les cames encongides (sentadilles) en temps real. Per a això, s'utilitza ... -
El papel de las aduanas en la prevención del comercio ilícito de fauna y flora
(2025)El comercio ilegal de especies silvestres representa una de las amenazas más graves para la biodiversidad global, con ingresos anuales estimados entre 8.000 y 20.000 millones de euros. Este estudio ... -
Connexió ferroviària de Catalunya i Andorra
(2025)El present Treball de Fi de Grau analitza la viabilitat tècnica, econòmica i ambiental d’una connexió ferroviària entre Catalunya i Andorra. El projecte proposa una infraestructura sostenible i ... -
Viatges sorpresa de proximitat
(2025)Aquest treball desenvolupa la creació i validació d’un projecte emprenedor basat en una plataforma digital de turisme de proximitat a Catalunya, especialitzada en l’organització de viatges sorpresa. ... -
La Vroqueta
(2025)L’objectiu principal d’aquest projecte és desenvolupar una estratègia integral de màrqueting per a "La Vroqueta", un nou producte vegà creat dins l'empresa La Broqueta de l'Empordà. Aquesta iniciativa ... -
Transformer-based temporal modeling for handball action recognition
(2025)Aquest treball presenta el desenvolupament d’un sistema automàtic per al reconeix ement d’accions en partits d’handbol mitjançant tècniques d’intel·ligència artificial. Perassolir aquest objectiu, s’ha ...