Show simple item record

dc.contributor.authorRoig Perez, Aina
dc.contributor.otherTecnoCampus. Departament de Salutca
dc.date.accessioned2025-09-16T08:29:39Z
dc.date.available2025-09-16T08:29:39Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12367/3161
dc.descriptionTreball de fi de grau - 2024-2025ca
dc.description.abstractIntroducció: La fibrosi pulmonar idiopàlca (FPI) és una malalla pulmonar crònica i progressiva que compromet greument la funció respiratòria i redueix la qualitat de vida, especialment en fases avançades, per la presència de dispnea i debilitat de la musculatura inspiratòria. Aquesta situació es veu agreujada per una debilitat de la musculatura inspiratòria, derivada de la disminució de la distensibilitat pulmonar. L’entrenament de la musculatura inspiratòria (IMT) és una intervenció no farmacològica prometedora per millorar els símptomes respiratoris, però l’evidència en pacients amb FPI és escassa. ObjecVu: Analitzar els canvis que es produeixen en el diafragma i en la dispnea realitzant dos lpus d’entrenament IMT (de força i de resistència), mitjançant el disposilu POWERbreathe®, en pacients diagnoslcats amb FPI durant 18 setmanes.ca
dc.format.extent42 p.ca
dc.language.isocatca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalca
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherEntrenament musculatura inspiratòria, fibrosi pulmonar, pressió inspiratòriaca
dc.titleComparació de l’eficàcia del treball de força i de resistència de la musculatura inspiratòria amb dispositius de resistència al flux inspiratori en pacients amb fibrosi pulmonar idiopàticaca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.contributor.tutorAndreu Povar, Anna


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint