dc.contributor.author | Santarén Valls, Neus | |
dc.contributor.other | TecnoCampus. Escola Superior de Ciències de la Salut TecnoCampus (ESCST) | ca |
dc.date.accessioned | 2022-11-07T08:45:16Z | |
dc.date.available | 2022-11-07T08:45:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12367/1953 | |
dc.description | Treball de final de grau - 2021-2022 | ca |
dc.description.abstract | Introducció: Treballar amb persones que s'acosten al final de la vida és un repte personal i
professional. La presència de la mort remou les actituds del personal d’infermeria i, aquestes
actituds influeixen positivament o negativament en el procés terminal del pacient i en els seus
familiars. Els professionals d’infermeria necessiten desenvolupar estratègies d’afrontament i
aprendre a cuidar i cuidar-se.
Objectiu: Descriure tot allò publicat a la literatura sobre la intel·ligència emocional i les estratègies
d’afrontament dels professionals d’infermeria davant la mort dels pacients en situació de final de
vida.
Metodologia: Revisió de la literatura a través d’articles científics publicats a les bases de dades de
Medline (PubMed), Cinahl i Cuiden.
Resultats: Es van incloure 15 estudis. Per a la pràctica infermera són imprescindibles les
competències i habilitats emocionals per no influir negativament en l’atenció del pacient. Adquirir
recursos com la formació en autocura i regulació emocional, és clau per prestar una atenció de
qualitat als pacients. La principal causa del grau d’IE és l’experiència. Existeixen diverses eines per
puntuar el grau d’intel·ligència emocional dels professionals d’infermeria com ara escales, tests,
entrevistes, entre d’altres.
Conclusions: Els professionals d’infermeria amb un alt desenvolupament en intel·ligència emocional
tenen més recursos per reconèixer i afrontar el desgast emocional que suposa experimentar la mort
dels seus propis pacients. Falta més investigació sobre estratègies d’afrontament per els
professionals d’infermeria. L'educació emocional d’aquesta professió continua sent un repte en la
formació inicial i en la formació contínua. | ca |
dc.format.extent | 65 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject.other | Estratègies de regulació emocional, atenció al final de vida, cures d’infermeria. | ca |
dc.title | La intel·ligència emocional i el tenir cura dels pacients en situació final de vida: Revisió de la literatura | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.contributor.tutor | Sarola Gassiot, Jordi | |