Show simple item record

dc.contributor.authorSantarén Valls, Neus
dc.contributor.otherTecnoCampus. Escola Superior de Ciències de la Salut TecnoCampus (ESCST)ca
dc.date.accessioned2022-11-07T08:45:16Z
dc.date.available2022-11-07T08:45:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12367/1953
dc.descriptionTreball de final de grau - 2021-2022ca
dc.description.abstractIntroducció: Treballar amb persones que s'acosten al final de la vida és un repte personal i professional. La presència de la mort remou les actituds del personal d’infermeria i, aquestes actituds influeixen positivament o negativament en el procés terminal del pacient i en els seus familiars. Els professionals d’infermeria necessiten desenvolupar estratègies d’afrontament i aprendre a cuidar i cuidar-se. Objectiu: Descriure tot allò publicat a la literatura sobre la intel·ligència emocional i les estratègies d’afrontament dels professionals d’infermeria davant la mort dels pacients en situació de final de vida. Metodologia: Revisió de la literatura a través d’articles científics publicats a les bases de dades de Medline (PubMed), Cinahl i Cuiden. Resultats: Es van incloure 15 estudis. Per a la pràctica infermera són imprescindibles les competències i habilitats emocionals per no influir negativament en l’atenció del pacient. Adquirir recursos com la formació en autocura i regulació emocional, és clau per prestar una atenció de qualitat als pacients. La principal causa del grau d’IE és l’experiència. Existeixen diverses eines per puntuar el grau d’intel·ligència emocional dels professionals d’infermeria com ara escales, tests, entrevistes, entre d’altres. Conclusions: Els professionals d’infermeria amb un alt desenvolupament en intel·ligència emocional tenen més recursos per reconèixer i afrontar el desgast emocional que suposa experimentar la mort dels seus propis pacients. Falta més investigació sobre estratègies d’afrontament per els professionals d’infermeria. L'educació emocional d’aquesta professió continua sent un repte en la formació inicial i en la formació contínua.ca
dc.format.extent65 p.ca
dc.language.isocatca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subject.otherEstratègies de regulació emocional, atenció al final de vida, cures d’infermeria.ca
dc.titleLa intel·ligència emocional i el tenir cura dels pacients en situació final de vida: Revisió de la literaturaca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.contributor.tutorSarola Gassiot, Jordi


Files in this item

 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint