Show simple item record

dc.contributor.authorCrisóstomo Pardo, Albert
dc.contributor.otherTecnoCampus. Escola Superior de Ciències de la Salut TecnoCampus (ESCST)ca
dc.date.accessioned2022-11-04T08:25:27Z
dc.date.available2022-11-04T08:25:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12367/1939
dc.descriptionTreball de fi de grau - Curs 2021-2022ca
dc.description.abstractIntroducció: Els Trastorns de la Conducta Alimentària (TCA) són patologies relacionades a l'àmbit de la salut mental i, estan caracteritzats per un comportament de risc respecte a la ingesta alimentària.Els TCA afecten més als adolescents i per evitar la cronicitat d'aquests trastorns i les seves seqüeles cal detectar-los de manera precoç. Justificació: .Tal com s'ha vist en la introducció la major part dels factors que augmenten el risc de patir un TCA està directament relacionat amb l'autopercepció, la imatge corporal, la salut emocional i la comunicació familiar. EL propòsit d’aquest programa consisteix en incidir sobre els factors de risc. S’ha decidit realitzar a través de la figura de la infermera escolar, ja que és una figura que es troba en creixement, i pot aportr grans beneficis a la comunitat. Diagnòstic comunitari: Llefià és una bona mostra, ja que recull molts factors de risc respecte als TCA i, és una bona representació de tota la població Badalonina Objectiu: Disminuir en un 15% la prevalença de patir un trastorn de la conducta alimentària, entre els adolescents d’entre 12 i 16 anys, del barri de Llefià, a Badalona, escolaritzats en l’institut/escola Rafael Alberti, i portar-lo a terme en un període de 2 cursos escolars del setembre de 2022 fins al juny de 2024. Planificació del programa: El programa constarà de 7 sessions, distribuïdes en una sessió setmanal de dues hores cadascuna. Totes les sessions seran grupals. S’utilitzaran recursos visuals, materials i humans per dur a terme les sessions. Es treballarà amb dinàmica dels jocs. Implicacions per la professió i futures intervencions: La figura de la infermera escolar és un rol que encara es troba desenvolupant-se a Catalunya però que ja s’ha demostrat necessari. Per tant, aquest programa és una oportunitat per obrir portes a aquest rol professional i pot ajudar a donar visibilitat a una altra de les moltes opcions laborals que les infermeres són capaces i estan preparades per realitzar.ca
dc.format.extent48 p.ca
dc.language.isocatca
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subject.otherTrastorn de la conducta alimentària, prevenció, factors de risc.ca
dc.titlePrograma de salut per prevenir trastorns de la conducta alimentària en adolescents mitjançant la figura de la infermera escolarca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.contributor.tutorPérez Giménez, Gemma


Files in this item

 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-ShareAlike 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint