dc.contributor.author | Roca Polvillo, Marina | |
dc.contributor.other | TecnoCampus. Escola Superior de Ciències de la Salut TecnoCampus (ESCST) | ca |
dc.date.accessioned | 2022-11-03T09:06:03Z | |
dc.date.available | 2022-11-03T09:06:03Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12367/1934 | |
dc.description | Treball de final de grau - 2021-2022 | ca |
dc.description.abstract | INTRODUCCIÓ: La supervivència mitjana davant d’una parada cardiorespiratòria extrahospitalària
(PCR) se situa als voltants del 10%. Si s’actua executant una ràpida ressuscitació cardiopulmonar i una
ràpida desfibril·lació, els experts asseguren que la supervivència pot augmentar fins a un 30%. A
Espanya, es produeixen més de 30.000 morts a l’any a causa d’una parada cardiorespiratòria de les
quals es podrien haver evitat el 20% de les morts si algú els hi hagués practicat correctament una
RCP i hagués utilitzat un desfibril·lador públic de manera inmediata. Avui disposem d’una gran
quantitat d’opcions per a fer arribar a la població tota aquella informació que considerem rellevant i
d’aquesta manera fer promoció i educació de la salut. Per aquesta proposta s’ha optat pel disseny
d’un Objecte Virtual d’Aprenentatge (OVA), és a dir, una eina digital destinada a l’educació virtual que
contemple mètodes de l’aprenentatge clàssic i l’alfabetització digital en salut.
OBJECTIU: Dissenyar un Objecte Virtual d’Aprenentatge (OVA) sobre reanimació cardiopulmonar
(RCP) en població general adulta per tal de proporcionar coneixements sobre primers auxilis
utilitzant la tecnologia per facilitar a la població l’aprenentatge.
MÈTODE: La metodologia utilitzada en la present proposta és la metodologia ADDIE. La metodologia
ADDIE està inclosa en el marc del Sistema de Disseny Instruccional, una de les etapes essencials
durant el desenvolupament d’una aplicació de formació e-learning. Aquest consta de cinc fases:
anàlisis, disseny, desenvolupament, implantació i avaluació.
RESULTATS: En els resultats s’observa un augment d’ancerts a les preguntes que fan referència al
coneixement envers la reanimació cardiorespiratòria. També s’avaluen els resultats respecta a la
usabilitat i l’utilitat de l’aplicació.
CONCLUSIÓ: El coneixement de la població estudiada ha augmentat respecte abans. Ha resultat una
aplicació útil i fàcil d’utilitzar i s’ha pogut arribar a la població que es volia. | ca |
dc.format.extent | 51 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject.other | Primers auxilis, parada cardiorespiratòria, reanimació cardiopulmonar. | ca |
dc.title | Disseny i creació d’un objecte virtual d'aprenentatge com a suport al coneixement en primers auxilis | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.contributor.tutor | Martínez Gaitero, Carlos | |