Show simple item record

dc.contributor.authorCastellví Payés, Ona
dc.contributor.otherTecnoCampus. Escola Superior de Ciències de la Salut TecnoCampus (ESCST)ca
dc.date.accessioned2021-11-11T17:31:58Z
dc.date.available2021-11-11T17:31:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12367/1762
dc.descriptionTreball de fi de grau - Curs 2020-2021ca
dc.description.abstractIntroducció: La paràlisi cerebral es basa en una lesió cerebral produïda abans, durant o després del naixement, afectant la mobilitat, el control postural i limitant la seva activitat física al llarg de tota la vida. La realitat virtual he entrat amb força en l’àmbit de la salut, més concretament en la rehabilitació fent que sigui una eina més amena i divertida per tal de millorar i fer progressos en els tractaments de cada pacient. Els nens i nenes amb paràlisi cerebral estan constantment en tractament i realitzant rehabilitació per aconseguir la màxima independència possible. Objectius de l’estudi: El projecte d’investigació es basa en realitzar la rehabilitació basada en la realitat virtual amb nens amb paràlisi cerebral. Identificar els diversos aparells tant immersius com no immersius i comprovar l’eficàcia de dos d’ells a partir de les escales pediàtriques, que es portaran a terme abans i després de la rehabilitació a cada un dels subjectes amb paràlisi cerebral. Metodologia: El tipus d’estudi que es realitzarà serà un assaig clínic aleatoritzat en el qual es farà un mostreig aleatori simple de subjectes amb paràlisi cerebral. La mostra serà de 30 subjectes que es dividirà en dos grups aleatoris; RV no immersiva (n=15) i RV immersiva (n=15). Les edats establertes per l’estudi seran de 9 i 16 anys, també hauran de tenir un grau d’1+ o superior a l’escala Ashworth modificada i una puntuació d’igual o superior a 50 punts de l’escala d’intel·ligència de Wechler. Es treballarà amb la realitat virtual no immersiva amb l’aparell de la Wii introduint els jocs de Wii Sports i Wii Sports Resort i pel que fa a la teràpia immersiva es farà el tractament amb la plataforma Evolvrehab. Impacte: L’impacte esperat en realització d’aquest projecte serà fer un tractament que sigui més amè i que estigui focalitzat per a nens aconseguint una adherència i uns resultats més elevats que un tractament tradicional. Conclusions: Com mostra la literatura, els resultats esperats d’aquest projecte d’investigació haurien de ser que hi hagués eficàcia en tots els tipus de realitat virtual, observant una millora a partir de les escales pediàtriques.ca
dc.format.extent28 p.ca
dc.language.isocatca
dc.subject.otherRealitat virtual, paràlisi cerebral, eficàciaca
dc.titleEficàcia de la realitat virtual per la millora de la funcionalitat de les extremitats superiors en nens amb paràlisi cerebralca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.contributor.tutorMonné Cuevas, Pol


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint