Show simple item record

dc.creatorBernal Fiego, Jordi
dc.date2014-10-30
dc.date.accessioned2021-10-08T17:26:48Z
dc.date.available2021-10-08T17:26:48Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12367/873
dc.descriptionTutor: Montserrat Vilalta
dc.descriptionLa Neuroeconomia és una disciplina científica jove que estudia els processos de presa de decisions en situacions de incertesa i risc. En l’actualitat, després de molts anys d’aportacions a aquesta àrea per part de l’economia, la psicologia cognitiva i la neurociència, existeix un raonable consens entre els investigadors i força evidencia experimental de que la majoria de decisions que les persones prenen en les condicions esmentades poden ser considerades com a no racionals. La pràctica totalitat de fonts i referències consultades fan referència decisions de compra o de tipus financer per part de consumidors, però encara no s’han estudiat les decisions al sí de l’empresa des d’aquesta perspectiva neuroeconòmica./nEs pretén demostrar en aquest projecte que les decisions que es prenen en l’àmbit empresarial son majoritàriament no racionals. Per això, s’ha dissenyat un model experimental, amb un col·lectiu de subjectes d’estudi que han servit alhora de grup de prova i de control./nEls resultats han pogut demostrar que les decisions en situacions d’incertesa amb la influència d’incentivació, segueixen un patró no racional, mentre que el model no ha pogut demostrar el mateix patró en les decisions de risc. Es discuteixen, finalment, possibles alternatives al model, i futurs camps relacionats de recerca.
dc.descriptionNeuroeconomics is a young scientific discipline that studies decision making processes in situations of uncertainty and risk. At present, after many years of research in fields like economics, cognitive psychology and neuroscience, there is a reasonable consensus among researchers as well as experimental evidence that the majority of decisions that people take in the aforementioned conditions can be considered as not rational. Most of the sources and references found, deal with decisions of purchase or of financial type taken by consumers, but from this neuroeconomic perspective, decisions in the company environment don’t seem to be assessed yet../nThis project is aiming to demonstrate that the decisions taken in the business environment are mostly not rational. Therefore, an experimental model has been designed with a number of subjects of study that have behaved at the same time as a test group and as a control. The results have been able to show that the decisions in situations of uncertainty with the influence of incentivation, follow a not rational pattern, whereas the model has not been able to show the same pattern in the decisions of risk. Finally, possible alternatives to the model, and future related fields of research are discussed.
dc.formatapplication/pdf
dc.languagecat
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEmpreses--Presa de decisions
dc.subjectElecció (Psicologia)
dc.titleNeuroeconomia i empresa: quan la presa de decisions no és racional
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint