Una perspectiva artística en la fotografia publicitària
Visualitza/Obre
Autor/a
Rodríguez López, Marc
Data de publicació
2021Resum
La publicitat i l'art són dues àrees que, al llarg de la història, s'han servit una de l'altra pels
seus objectius individuals. En el cas de la fotografia publicitària, el seu propòsit
fonamental ha estat el de fer arribar un missatge al consumidor a partir de l'estètica de les
seves imatges, fent que aquest vagi més enllà del sentit literal de l'objecte que s'anuncia.
En ocasions cada vegada més freqüents, l'art ha participat d'aquest procés estètic, tot
elevant-lo a un estatus d'autonomia, dotant-lo de valors propis i de la individualitat
necessària perquè les imatges de producte es deslliurin, ocasionalment, de la seva fita
comercial tan pragmàtica i d'aquesta manera puguin convertir-se en produccions
artístiques.
La fita d’aquest treball és el d’aplicar la perspectiva artística a la fotografia publicitària,
tot realitzant una sessió de fotografia del producte gastronòmic del restaurant El Sèsam
Negre. Es pretén assolir un resultat que fusioni la personalitat de la marca amb l’imaginari
artístic del fotògraf, mitjançant la recreació de quatre obres de la branca pictòrica,
fotogràfica, literària i cinematogràfica. Aquest procés creatiu ha estat inspirat per l’artista
cèlebre David Lachapelle, el qual ha recreat, al llarg de la seva carrera, nombroses
fotografies inspirades en obres il·lustres de la història de l’art.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/