Millora de la salut emocional en adolescents a través d’una intervenció didàctica en ef
Autor/a
Fecha de publicación
2025Resumen
El benestar emocional (BE) a l’adolescència és essencial per al desenvolupament personal, social i acadèmic. Aquesta innovació educativa (IE), es basa en la millora de la salut emocional en adolescents a través d’una intervenció didàctica (ID) en Educació Física, mitjançant la pràctica de mindfulness, ioga i expressió corporal. L’objectiu principal és fomentar el benestar emocional de l’alumnat de 4t d’ESO,
reduir la simptomatologia d’estrès i ansietat i facilita eines per afavorir l’autoregulació emocional en estudiants de 4t d’ESO. La intervenció es divideix en tres blocs progressius (introducció teòrica i pràctica, aprofundiment de coneixements i consolidació i autonomia). Aquesta estructura permet a l’alumnat familiaritzar-se amb les tècniques i integrar-les per poder aplicar-les en el dia a dia. S’espera que la intervenció didàctica millori el benestar emocional de l’alumnat, redueixi la simptomatologia d’estrès i ansietat, i enforteixi la cohesió dins del grup classe, creant un ambient inclusiu i respectuós.
Aquesta innovació educativa integra la salut emocional en el currículum de secundària, promovent un aprenentatge experiencial, amb un enfocament actiu i vivencial, i que podria ser aplicable en altres centres educatius.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
69 p.
Nota
Treball de fi de grau - 2024-2025
Citación recomendada
Esta citación se ha generado automáticamente.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/


