Neuroeducació i motivació acadèmica: l’impacte de l’activitat física en alumnat de 1r d’eso
Visualitza/Obre
Data de publicació
2025Resum
L’educació actual afronta el repte de mantenir la motivació acadèmica dels
estudiants en un entorn canviant on cada cop hi ha més estímuls per tal de desviar
la motivació de l'alumnat. Diversos estudis han demostrat que molts adolescents,
especialment a partir de l’educació secundària, experimenten un descens en la seva
implicació acadèmica per factors com l’augment de la dificultat dels continguts, la
influència de les tecnologies digitals i la manca de metodologies adaptades a les
seves necessitats (Deci & Ryan, 1985; Dweck, 2006).
En aquest context, la neuroeducació sorgeix com un camp d’estudi que engloba
coneixements de la neurociència, la psicologia i la pedagogia per tal de comprendre
i analitzar el funcionament del cervell durant l’aprenentatge i com optimitzar els
processos educatius (Tokuhama-Espinosa, 2010). Un dels elements clau d’aquest
enfocament és el paper de l’activitat física en la millora de la motivació i les funcions
cognitives (Hillman et al., 2008).
Tipus de document
Anotacions
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
60 p.
Nota
Treball de fi de màster - 2024-2025
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/