Del repte a l’adherència: gamificació amb classdojo per transformar l’educació física a 1r d’eso
Fecha de publicación
2025Resumen
Aquest treball de final de màster té com a objectiu principal dissenyar i implementar una
proposta didàctica innovadora basada en la gamificació per fomentar l’adherència a
l’activitat física en l’alumnat de 1r d’ESO. La proposta s’ha desenvolupat mitjançant la
plataforma ClassDojo, que ha permès fer un seguiment motivador i accessible dels reptes
físics realitzats fora de l’horari lectiu. El projecte s’ha implementat a l’Institut Turó d’en
Baldiri, en el marc d’una intervenció de tres setmanes amb caràcter voluntari.
A partir d’una fonamentació teòrica centrada en la motivació, l’autodeterminació,
l’autopercepció motriu i l’impacte de les TIC en l’àmbit educatiu, s’ha dissenyat una Situació
d’Aprenentatge que inclou reptes de diferents tipus (individuals, col·lectius i d’entorn),
reforçats amb sistemes de reconeixement simbòlic i vinculats als criteris d’avaluació del
currículum vigent.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Lengua
Catalán
Páginas
52 p.
Nota
Treball de fi de Màster- 2024-2025
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/