Análisis del efecto de la monetización en el game design y ética
Visualitza/Obre
Autor/a
Sánchez Gabaldà, Néstor
Data de publicació
2022Resum
Llevat del fet que els videojocs necessiten instal·lar mecàniques de monetització per a garantir la seva supervivència, recentment s’han donat casos on es denuncía públicament les mecàniques predatòries de monetització que utilitzen les empreses. Després de la recopilació de la literatura s’ha trobat una falta d’informació en referència als punts candents dins dels estudis de videojocs a l’hora d’implementar un sistema de monetització. Aquesta investigació pretén mostrar els processos interns de decisió pels que passen els game designers a l’hora d’implementar sistemes de monetització en el seu disseny, així com conflictes ètics dins de l’equip. S’ha fet us d’una investigació cualitativa utilitzant entrevistes semiestructurades com a eina de recol·lecció de dades. En base a l’anàlisi temàtic d’aquestes dades s’han obtingut resultats respecte a: Motivacions empresarials i professionals, aspectes problemàtics del disseny i preses de decisió respecte la monetització d’entre d’altres. Les conclusions ofereixen una reflexió útil tant per acadèmics com per a desenvolupadors a l’hora de determinar quines variables a tenir en compte al plantejar un desenvolupament d’un projecte.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/