Valoración del impacto de estrategias de descuento en la reserva de alojamientos turísticos
Author
de San Eufrasio Rodríguez, Iria
Zafra Fernández, Alba
Publication date
2022Abstract
En el món hoteler, els empresaris han d'acudir regularment a estratègies de màrqueting amb la finalitat de poder incrementar els seus beneficis. Així i tot, en unes certes ocasions resulta difícil aplicar bones polítiques, sobretot si se centren en el preu, atès que s'han de tenir en compte molts factors a l'hora d'aplicar ofertes en habitacions d'hotels. Per això, hi ha hagut un increment en l'ús de descomptes i les seves variants. En conseqüència, el present treball pretén avaluar els efectes que té un descompte sobre la valoració i el preu, especialment, la tipologia de descompte anomenada Decoy Effect, arribant a conèixer la percepció del consumidor a l'hora de triar entre diverses opcions per a allotjar-se en un hotel. Els resultats mostren un efecte positiu del descompte sobre el preu, mentre que en la valoració ocorre el contrari. Així mateix, l'anàlisi mostra que la tipologia de servei complementari importa a l'hora d'aplicar el Decoy Effect en una oferta d'hotel.
Document Type
Project / Final year job or degree
This item appears in the following Collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/